Geng Warung Pak Jabit

Selasa, 24 April 2012

Bingkisan Hati - Hotel Putra KL

Dalam meniti hari, berperangnya aku dengan nafsu, nafsu yang rakus membawa kelalaian pada diri. Mengenali wanita, itulah saat mengenali erti cinta, kasih dan sayang. Namun, itulah pandangan cinta nafsu, iaitu sayang pada awalnya, benci pada akhirnya.

Pandangan sebegini salah dari segi fitrah, sedangkan rasa cinta telah pun lama terpendam, iaitu kasih sayang Allah dan cinta Rasulullah s.a.w. Kasih sayang Allah dikurniakan wanita solehah......, wanita solehah yang sering memperingatkan diri, mengenalinya satu anugerah, kurniaan Allah sebagai penyejuk mata hati.
-----------------------------------------------------------
Wanita berbaju ungu memikirkan keadaan dirinya, sedang berinterksi dengan hatinya sendiri, ditanya persoalan demi persoalan. "Dahulu aku bukan begini, berhijab menutup dada, pemakaian sarung tangan dan kaki dan keseluruhannya menutup aurat demi menjaga kehormatan diri. Kesan taat setia rasa cinta pada sang kumbang yang penuh dedikasi, pemuda yang berpendidikan Al-Azhar, Mesir. Setiap hari, dinasihati dirinya, tidak kering dan kelu lidahnya. Inilah yang membuatkan diriku dibuai cinta....... cinta tersemat dan terkumat mati.

Tetapi setelah ditinggalkan, kembali pada asalnya...... Seperti kehilangan arah kemudi, kompas yang hilang membuatkan diri tersesat dipersimpangan... kiri atau kanan ? belakang atau depan ? ooohh.... dimanakah aku...... ? 


p/s: sahabat sentiasa membantu, InsyaAllah.


1 ulasan :

kasutkaripap berkata...

Usah risau...
Ketika seorang sahabat sudah memberikan teguran, InsyaAllah...
Hati yang ditegur akan perlahan-lahan mengambil teguran itu. Tetapi,hanya jika dia mencari, nekad di dalam hati dan Allah akan bantu =D

Jangan takut untuk berubah !
Pedulikan tentang kata2 "Aku tidak mahu berubah kerana manusia"..
Kerana disebalik kata-kata itu, ia sebenarnya menidakkan hakikat sebenar INSAN.
Bukankah kita sebagai INSAN perlu ada sifat tegur-menegur?
*FIkirkan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...