Geng Warung Pak Jabit

Isnin, 26 September 2011

Pertandingan Bilik Paling Kemas

Menjadi rutin harian, kebersihan bilik diberikan keutamaan. Sekalipun habuk, aku tak ingin melihatnya... kebencian pada kotoran (sepah menyepah) dan ini menjadi salah salah satu sifat dalam diriku. Lain manusia, lain pula perangainya. Untuk makluman, punca yang membuatkan diri aku semakin stress ialah melihat bilik (kamar) tidak dikemas.... apatah lagi ada segelintir manusia yang suka kacau tilamku setelah siap dikemas..... inilah mangsa makian aku.

Oleh itu, langkah drastik perlu diambil, diadakan meeting tergempar diantara sesama MTM di blok... "okkk.. kita adakan pertandingan bilik terkemas, hadiah akan diberikan, tersangat lumayan..", jelas aku selaku pencadang pertama.

"Apakah hadiahnya wahai sahabat ?", tanya kawanku, ditangannya memegang songkok Melayu. "Hadiahnya ialah senyuman.... senyuman yang paling manis...",....... ok... Semua setuju,... yang ambil bahagian hanya 3 orang sahaja... bilik sebelah menyebelah, iaitu Penghulu, Timbalan Penghulu, Ajk Penghulu. Yang lain, berlalu tanpa kata... Nyanyian dariku "tak perlu kata apa-apa...". hehe...

Bukti rakaman di bawah.. hehe:

2 ulasan :

KasutKaripap berkata...

ni edit ni...bilik bukannya kemas sangat pun..muahahahahaha~

AKU berkata...

x edit la karipap....sy kemas sdiri tau... hahahahah... sdp je kata main edit....

makluman: bilik press tu saya diupah olehnya... untuk kemas... (dia byr rm20). betul!!!!! haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...