Geng Warung Pak Jabit

Khamis, 31 Mei 2012

Bercinta Sampai Ke Syurga

Nota Hati:

Jumaat,  25/5/2012, majlis akad nikah antara saya dan dia, dua hati disatukan. Moga Allah melimpahkan rahmat dan berkat dalam hidup ini. Kadang, hal yang mustahil menjadi realiti, inilah kuasa Allah yang wajib di akui dengan lidah dan hati, lafaz dan merasai. 

Rezeki, jodoh, ajal sudah pun tertulis.... dan kesemuanya tercatat disaat kita di alam roh. Jodoh sudahku miliki, rezeki telah ku kecapi (kereta, rumah, kerjaya), namun,... kematianku.... ! Bila ? Bagaimana ? dimana ? Hanya doa menjadi dialog aku denganNYA.

Buat Isteri tercinta, dengar dan hayati. Kasih sayang dan redha Allah, yang pertama dan selamanya. Memiliki kasih sayang Allah, menjadikan hidup ini manis, sekaligus dirasai oleh Mata Hati. 

"Diantara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenis mu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikanNya di antara kamu rasa kasih dan sayang." (Ar-Rum: 21).

"Hei sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, daripadanya pula Allah menciptakan pasangannya, dan dari keduanya dikembangkan laki-laki dan wanita-wanita yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah dengan (menggunakan) namaNya kamu saling meminta satu sama lain; dan (peliharalah) hubungan silaturahim. Sesungguhnya Allah sentiasa mengawasi kamu". (An-Nisa: 1)






4 ulasan :

Tun Tejaa berkata...

tahniah nor..Fina lawa sangat...semoga kekal bahagia selama2nya...:)

Tanpa Nama berkata...

sedih tak dpt pergi majlis seorang 'sahabat' banayk kisah suka dan duka sebelum kakah ni kawin ni..adeh..mintak maap banyak tuan blog..sesungguhnya kita merancang ALLAH jua merancang..dan rancangan ALLAH itu yg terbaik...


AHAS...:))

Emma berkata...

tahniah, semoga kekal dan bahagia hingga ke akhir hayat.. amin ^_^

Sukma Bintara berkata...

terima kasih sabahat saya~~~~~~~~~ hehehehheheheehhe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...