Geng Warung Pak Jabit

Ahad, 1 Mei 2011

ToKoH uLaT bUkU

30/4/2011- Sabtu : sedang mencari dan melihat, terpandang tokoh penulis yang terkemuka pada abad ini... tidak lain tidak bukan iaitu Dr. Danial Zainal Abidin. Pada masa tu, beliau sedang mempromosikan buku baru tulisannya sambil bersoal jawab dan membuka sesi soal jawab bersama peminat, berkaitan isu perkembangan Islam masa kini. 
......................................................................

Seorang peminat bertanyakan soalan pada Dr. .... "apakah pandangan Dr. berkaitan isu SYIAH yang menimbulkan kekeliruan pada umat Islam di negara kita?
..................................................................................................
..........................................
Jawapan Dr. Danial Zainal Abidin: Syiah terbahagi kepada banyak lapis, tidak semua syiah itu sesat, ada syiah yang benar2 sesat, dan ada yang menghampiri ahli sunnah wal jamaah. Ini kerana dalam syiah itu sendiri telah berpecah2 mengikut fahaman masing2. Syiah yang paling teruk dan sesat adalah yang mempercayai sahabat Rasulullah spt Abu Bakar, Umur, Utman, dll akan masuk neraka, dan dikutuk oleh mereka menerusi doa, melainkan Ali yang dibangga2 melebihi kewibawaan Rasulullah s.a.w. Hal ini tidak masuk akal, saya menentang pendapat yang sebegini, malah ini terlalu melampau.
............................................
p/s: bestnya.... jumpa penulis ni.... hehe...

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...