Geng Warung Pak Jabit

Rabu, 4 Mei 2011

Kahwin: Perancangan & Perasaan

Lokasi: Banglo Mewah
Masa: 9.00 pagi
Ahli: Tidak terkira 

......................................................
Picture Lokasi sebenar..... hehehe
.................................................
Kawen..., dimulakan dengan perasaan mengatasi perancangan atau perancangan disulami perasaan.... inilah topik pepagi yang diperdebatkan. En. Raja Bahan diberi nama, member gua disebalik belakang tabir (gua).  
 ...............................................................
 .............................................................................
 .......................................................
 .........................................................................................

Perasaan mengatasi perancangan:, Segelintir pendapat mengatakan:-

Lelaki: "lebih baik kawen dulu, dan kita bina perancangan selepas tu". "Kan kawen tu ibadah, soal kerja kita fikir kemudian hari, setelah kawen, kita rancang betul2".

Wanita: "tu la pasal... umur pun dah tua, risau nanti semakin tua. Lebih baik kita percepatkan. Jumpa la mak ayah saya ya". KriTik sukma pada wanita ni: siapa yang menetukan jodoh?.
.........................................................................................................

Perancangan disulami perasaan:, Segelintir pendapat mengatakan:-

Lelaki: "kita rancang soal perkahwinan ni.... kawen mmg ibadah, namun, setidak2nya, kemampuan itu mencukupi... dari aspek nafkah. Perancangan bermula dari awl... dan terbahagi kepada 3 jenis.. pertama rancangan sebelum kahwin, semasa dan selepas kahwin".

Wanita: "jadi..... nak menabung berape sebulan? Bajet makan berape sebulan? tabung haji kena buka la siap2,. nak mendahulukan rumah ke kenderaan? 

p/s: Terpulang pada individu... dan kemampuan masing2. Tidak ada halangan bagi yang sudah cukup syarat2nya. Wassalam.

3 ulasan :

Danisha Dahlia berkata...

i like this post..hehhe...memang la kawen org kate elok kawen awal,tp kalu xde perancangan xleh gak...kalu xde pitih,nok nikoh t nyusoh ko mok pok..so perancangan tu penting...sekadar yg mampu je..bukan suh cari pitih berguni2 cm tan sri2....hehe
zamn skang bukan lelaki je yg perlu bekerjaya..wanita pun penting jugak bagi membantu suami di mase hadapan..hehe

Sukma Bintara berkata...

yeah~~~~~~~~~~~ btul......btul....... saya pon sokong.... perancangan yang penting..... skadar yang TERMAMPU pun dah cukup.... nak kawen, jgn buat mewah2.............

Tanpa Nama berkata...

setuju~~~~ perancangan tu penting...........

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...