Geng Warung Pak Jabit

Selasa, 17 Mei 2011

HiDaYah

"Hidup ini adakalanya senang, adakalanya sukar, ditambah lagi suka dan duka menghadapi karenah manusia... inilah kehidupan, yang kita rasai cuma satu kali", fikir hamba Allah dibenak akalnya. Hujan kelihatan mulai gugur membasahi bumi, kelihatan seperti menunggu seorang rakan datang mengambilnya.
...............................................................................................................................................
10 minit kemudian:,
..................................................................................
"cepat, kan x sempat nak solat", jelas rakannya dgn penuh semangat untuk solat berjemaah. "Jangan tergesa-gesa sangat, ya.... x baik".


"Hari ni, ustaz yang ditugaskan untuk tazkirah malam ni, tak dapat datang, ada hal. mustahak.", jelas bilal dihadapan khalayak. Walaupun tiada tazkirah, penyampaian ilmu tetap diperolehi, dimana kami menyertai ceramah berkaitan ttg haji bersama segelintir jemaah yang akan menunaikan haji. 
.................................................................................................................................

selesai..................................................................;
"Tetapi, tidak semua orang tahu bagaimana hendak memulakan perubahan itu. Bagaimana dan dari mana hendak melakukannya. Tidak semua orang dapat mengumpul kekuatan sendiri tanpa didorong oleh orang lain. Dan tidak semua yang mampu melakukannya tanpa bantuan huluran tangan dari orang lain. Perubahan itu menjanjikan kesakitan dan kepedihan namun akhirnya kebahagiaan", jelas rakanku.

2 ulasan :

Moslem Girl berkata...

Sy sokong!!

AKU berkata...

hahahahaha... sy pon sokong!!!! haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...