Geng Warung Pak Jabit

Selasa, 26 April 2011

bUDu dan KicAp Sama2 Sodap


Pagi ni.. gua bersembang dengan Insan yang dikenali sebagai Tipah adalah nama samarannya... Pelbagai soalan diajukan pada gua.. dan gua juga sama... masing2 berkongsi pengalaman dan pendapat. kadang2, sekarang ni, gua sering menggunakan hujah yang mudah difahami dan bergaya santai. mungkin, bagi penilaian gua, hujah yang berat memerlukan daya penakulan yang tinggi... 
................................
Tangan gua memegang kepala pensel, satu lukisan gua hasilkan, tulisan kepala ular sawa. Inilah permulaan Intro sebelum gua ajukan soalan keramat pada sesiapa. "Awak pernah tertinggal solat dulu kala?", tanya gua dengan senyuman. "emmmm.. adalah.. kadang2, tapi tu dulu la, sekarang ni, jika terlewat je, mesti rasa rimas dan gelisah..", jelas dirinya sambil menundukkan kepala ke lantai yang dbaluti karpet. 
 ..............................
"Biasalah awk..... dulu kecik2 x faham sangat agama ni... mudah je leka time kuar ke sana ke sini.... biasanya, apabila hati senang sangat, mudah sangat kita melupakan kekuasaaNya...", jelas beliau, namun tangannya asyik mengorek lubang hidung. Mungkin aktiviti galian masih belum dilakukan pada pagi ni... depan gua pun leh nak proses.. gua faham...
.............................
"Puasa cm ne???? ada tertinggal gak ke?", tanya gua lagi... Dengan serta merta beliau menerangkan..... "iiisssshhhhhh.... tak tinggal la.. tak baik tau tinggal puasa, mane leh tinggal...!!!"......

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

1 minit....................... akal dan otak gua jadi kaku..... tergamam.....

Balqis: "WAH !!!!, puasa leh lak tak tinggal, yang paling utama, main bikin sedap je tertinggal, hahaahahahahahahah, Dah la ckp bikin tegas, nak pecah anak telingga gua".

Tipah: "haha... aduh.... terkena lagi. hahaha...."

Beliau dan dia dok sakit tali perut pepagi.... Dengan ini, terciptalah suasana pagi yang ceria. Wassalam....... Sekian...

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...