Geng Warung Pak Jabit

Rabu, 6 April 2011

Singgahsana BeSi


30 Mac 2011, Jumaat, aku dikejutkan subuh dengan nada mesej:

“Abg, saya dipilih menyertai imam muda”, mesej dari adik lelaki, adik kelima daripada enam beradik.

Aku tersenyum. Terus bangun, dan bersiap untuk pergi ke masjid bagi menunaikan solat subuh berjemaah. Kedengaran suara adik bongsu mengalunkan azan subuh, mencapai kunci motorsikal dan menuju ke masjid.

Jumaat yang indah. Menjadi kebiasaan, aku dan adik menyiapkan diri untuk ke masjid bagi menunaikan solat Jumaat. Pulang dari solat Jumaat, keluarga aku dikejutkan dengan satu berita sedih. 

“ Assalamulaikum, kami dari Hospital Besar Kuantan melaporkan anak puan sekarang berada di wad ICU, akibat dipukul, seramai 20 orang.  Aku terpaku, senyap. 


Bergegas pergi ke Kuantan bagi melihat keadaan adik. Alhamdulillah, kembali normal dan keadaannya bertambah pulih. 20 orang pembuli telah di masukkan ke dalam pintu besi. "TIADA PENYAKIT, MENCARI PENYAKIT".

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...