Geng Warung Pak Jabit

Khamis, 21 April 2011

AjaL tgh SYOK ziNa

Roh….. selagi masih bersatu di tubuh saya dan anda, tandanya….. masih hidup dan bernafas……. Jika terpisah keduanya…. Al maklum…. bolehlah disemadikan disebuah tempat yang sunyi sepi.. Kematian itu, tidak mengira usia, pangkat, muda, tua, mahupun tempat….. 

Setengah makhluk berasa bangga dengan apa yang pernah mereka dilakukan… termasuklah perkara2 keji… malah taubat kadang2 dirasakan sesuatu yang praktikal semata-mata…. soal keinsafan untuk tidak mengulanginya hanyalah sekadar batuk ditangga….. Kemana nilai sebuah taubat…… yang pernah di war-warkan sebagai TAUBAT NASUHA…. taubat yang sebenar-benar taubat…
 ..........................
Akhir……………. mereka2…... bertemu dengan ajal tanpa dijangka…… dengan keasyikan melayan nafsu yang menghairahkan…… disaat itu juga Malaikat Maut datang bertemu mata….. dihentaknya roh sekeras-kerasnya......  ditariknya roh sekuat-kuatnya……
 ............................................
Maka….. berakhirnya sebuah kehidupannya…….. sebagai seorang hamba….. dan mereka diberi 2 pilihan, Syurga atau Neraka…… amat mudah jika ingin memiliki Singgahsana Neraka…..  tetapi…. adakah sukar atau mudah untuk memiliki Mahkota Takhta Syurga???? 
 .........................
Dibawah ini….. suatu rakaman…. manusia yang bertemu ajal disaat dirinya sedang melakukan ZINA….. untuk teladan dan pengajaran buat semua: 
 ..........................
video
-
-
-
-
-
-
-
....................................................................................................
Firman Allah SWT ertinya : “ Sesungguhnya taubat di sisi Allah hanyalah taubat bagi orang-orang yang mengerjakan kejahatan lantaran kejahilannya yang kemudian mereka bertaubat dengan segera, maka mereka itulah yang diterima Allah Taubatnya ( An-Nisa : 17) 

2 ulasan :

Nor Hazlina berkata...

Terima kasih sbb berkongsi MdNor..

Sukma Bintara berkata...

sama2 NOr HazLiNA~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

moga2, kita dijauhi dari perbuatan sperti ni.... nauzubillah.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...