Geng Warung Pak Jabit

Selasa, 5 Julai 2011

Kisah Budak NaKaL

Zainal bukan nama sebenar, seorang bekas pelajar sekolah menengah Tun Sri Lanang, bidang pengkhususan iaitu pengajian ekonomi. Diusia yang semakin hari, semakin tua, semakin bertambah-tambah la sifat kejantanannya. Suatu hari, beliau dan rakannya berada dalam bilik study asrama, dengan sifat mereka yang nakal, dikeluarkan sebatang rokok Dunnhil dalam koceknya dengan hajat mahu hisap asap sebagai sarapan pagi yang mengenyangkan. Rokok telah ada ditangan kanan Zainal, namun pemetik api yang tiada.. Boleh dibaratkan "ada nasi tapi xde pinggan". 

Berfikir sejenak si Zainal "cam ne ni... Rokok ada, lighter xde.. Xkan nak ketuk batu".. Sambil termenung, tiba-tiba  datang seorang yang tidak dikenali mendekati mereka berdua. "Kamu nak lighter ke?", sapaan ringkas dari orang yang tidak dikenali. "Ya...ya... mau lighter", jelas Mail rakan Zainal. "nah ambil.....".

"Pakcik siapa? Dari mane? Nak jumpa sape?", tanya Zainal sambil menghembuskan asap dengan gaya seorang pelakon Gangster. "Pakcik tukang sapu kat sini ke?", tanya Mail sambil menggaru kepala dengan tangan kanannya, tangan kirinya mengorek idung… nikmat katanya.

"Ya... Pak cik tukang sapu dan clener kat sini, nanti ada masa, datang la stor pak cik, stor yang paling kiri,  tingkat 4, bangunan pentadbiran... Ramai clener2 yang jadi pembantu pakcik kat sana", jelas pakcik sambil mengukirkan senyuman undertaker pada mereka.

Esoknya.......................................................................

Nama Zainal dan Mail dipanggil….. Lalu dibalun dengan rotan bertubi-tubi…. Sakit bukan kepalang…  pakcik clener yang membalun mereka...... "Oh…. Dia cikgu disiplin"....... Maka, hukumannya, 3 hari berturut kena jadi imam tanpa ponteng dan surat menyurat tidak dilayan…!!! 
.......................................................................................................
Namun, surat yang diterima, dibuka dan dibaca oleh mereka.... Ingatkan surat digantung persekolahan, rupanya..... "Anda dipilih belajar di Azhar"... Sekian..... kisah si budak nakal… 

3 ulasan :

KasutKaripap berkata...

oooo...zainal rupanya yg dapat tawaran pegi al-Azhar tu..ngat kan sape.......kekekeke

Tanpa Nama berkata...

hahahaahahaahahahahhaha~~~

AKU berkata...

karipap.... hahahahha... zainal ...entah sape!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...