Geng Warung Pak Jabit

Selasa, 11 Januari 2011

Budak Kebaya


Wangsa Maju: kehilangan Ratu Bintang Kecil sejak tahun 1997 telah digegarkan dengan kemunculannya semula. Tanpa disangka, artis bintang kecil berkebaya labuh masih hidup dan kini menetap di sebuah perkampungan Wangsa Maju. Selidik punya selidik, beliau sekarang telah mempunyai kerjaya sebagai penjaga mesin dan teleskop. Satu diskusi diadakan khas dengan beliau:

Wartawan: Cik,… saya ingin bertanya. kemana cik menghilang sekian lama?

Mek Bunga: Ya…. saya x hilang….. tu khabar angin je.. sebenarnya, saya pegi menuntut ilmu kat Alamanda, Mid Valley, The Mines.... Pastu balik Malaysia dan terus keja….

Wartawan: Dengar cite, cik ialah seorang Ratu Bintang kecil semasa usia 8 tahun….. apa yg menyebabkan cik dapat memenangi anugerah tu? heran la……

Mek Bunga: Eh.. ko… nak heran pe bendanya!!! ….. Aku lagi heran….. Herannya kepala otak aku sampai sekarang… masa tu aku hanya pakai baju kebaya yang labuh cm jubah, slipar yang besor cm tongkol kayu……. tp yang pasti aku tibai minyak wangi berbotol2 je masa pertandingan tu……

Wartawan dan Mek Bunga terus diam…. dan mereka terus heran sampai berhari2.Last skali, dengan citer Siaran Anugerah Ratu Bintang Kecil telah dimansuhkan kerana rancangan selebriti ini tidak pernah ditonton oleh masyarakat setempat. Kesannya, pihak penyiaran TV 505 mendapat kerugian yang besar dan terpaksa diberhentikan semua staff.

2 ulasan :

KasutKaripap berkata...

hahahahhahahha!! weh..alamda, the mines ngn mid valley tu sume kat malaysia la! mne ade kat siam! hahahaahahahha....

AKU berkata...

haahahahhaahhahahahahahahaaha.... hahahahahahahahahaahha..... ado yo..... patut hbt.... blaja sana si minah bunga tu....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...