Geng Warung Pak Jabit

Khamis, 17 Mac 2011

RaKsAKSa di Jepun.... Ultraman Semua CaBuT

Inilah kehebatan dan keperkasaan Allah SWT...... Setiap kejadian semestinya mengandungi hikmah yang tersembunyi..... agar manusia dapat memahami........ kita sebagai hamba kadang terlena dibuai angan2 yang begitu menyibukkan...... 

TOKYO, 11 Mac: Gempa bumi bermagnitud 8.9 pada skala richter melanda Jepun mengakibatkan tsunami setinggi 10 meter melanda bebarapa bandar kawasan pantai negara itu. Kejadian itu mengakibatkan banyak kes kecederaan, namun kes kematian masih belum diperolehi dari kawasan yang dilanda bencana di pulau Honshu.

Ombak setinggi 10 meter dilaporkan melanda Sendai di timur laut Miyagi, pulau Honshu mengakibatkan banyak kapal, kereta dan sisa runtuhan dihanyutkan ke kawasan bandar. Gempa bumi itu mengakibatkan gegaran kuat bangunan di Tokyo yang dihuni 30 juta penduduk.








Janji Allah dalam sabda Rasulullah saw,
“Tiada seorang Muslim pun yang ditimpa sesuatu yang menyakitkan berupa penyakit atau lainnya, melainkan kerananya Allah akan menghapuskan keburukan-keburukannya sebagaimana pohon yang menggugurkan daun-daunnya.” (Hadis Riwayat Bukhari)


Pepagi..... U Putra gua penuh gan email tentang kejadian tsunami..... view dari setelit..... kat atas sana!!!!

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...