Geng Warung Pak Jabit

Isnin, 1 Ogos 2011

LafaZ SakiNaH

Aku duduk termenung mendgr lagu ni.... tanpa segan silu... mencipta sebuah video berlatar belakang lagu nyanyian Far Ears: Saat Lafaz Sakinah. Lagu yang bertemakan ayah dan ibu yang melepaskan anak perempuannya berkahwin dengan seorang pemuda, dan harapan ayah dan ibunya supaya menjaga dan membimbing anaknya ke arah kefahaman akan Ad-Din (agama). 
........................................................................................
Saat Lafaz Sakinah – Far East
Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula

        Apa rasa         
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda
Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu

Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya
Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku

Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu 

10 ulasan :

KasutKaripap berkata...

wow! sape yang dah lafaz sakinah nie???????????????????? x jemput pun..ngeh3~

AKU berkata...

heheeheheheehehehheeheh....... mai ya karipap.. hehehe....

karipap x mau lafaz sakinah??? haha

KasutKaripap berkata...

bile? bile?
haha...
nanti lah nak lafaz....tunggu org suruh...ahahahaha~

AKU berkata...

HEHEHEHEHHEEH.. GOO....GO... sape yang suruh??????????????

KasutKaripap berkata...

ado org masuk meminang adolah...hahaha~

AKU berkata...

hahahaha~~~~ hahaah.. kalu xdok??? haha

KasutKaripap berkata...

kalu xdok....membujang la oiii...hohoho~

AKU berkata...

hahaha... jgn la membujang.... mulakan meminang pasangan lu~~ kan senang~~~

KasutKaripap berkata...

tepakse la membujang klu xdok sape nak....huwaaaaaaa~~~`

AKU berkata...

jgn risau karipap... kurniaan Allah itu sgt luas... tidak dpt diperhitungkan dgn jari jemari.... insyaAllah... ada jodoh yang terbaik~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...