Geng Warung Pak Jabit

Khamis, 18 Ogos 2011

Serah / Jual / Berikan Tubuh pada Lelaki BomOh !!!!!

Kuala Lumpur: Serah tubuh atau barang kemas. Itu pilihan diberi seorang bomoh yang kononnya pakar membuang sial dan memulihkan hubungan suami isteri pelanggannya yang semuanya wanita.

Hasil tipu dayanya, bomoh mendakwa kerabat diraja dan berpura-pura warak itu mengaut keuntungan jutaan ringgit apabila 10 pelanggan wanitanya memilih ‘kaedah rawatan’ kedua iaitu menyerahkan barang kemas.

Bomoh berusia lewat 30-an itu berasal dari Teluk Intan, Perak, namun sebahagian besar mangsanya ditemui dan ‘dirawat’ di bilik hotel sewaannya di Jalan Klang Lama di sini antara Februari lalu hingga awal bulan ini.


Klik untuk anda tahu lebih mendalam pasal si BoMoH: klik:


====================================

Ulasan Sukma Bintara: yang untungnya si bomoh durjana.... bukan x kesian kat si mangsa..... tp, nape la x boleh pikir yang mane baik yang mane buruk..... serahkan tubuh masalahnya..., kalau barang kemas x pe lagi.. Ya Allah..... Nauzubillah......  Peliharalah diri dan keluarga........ hentikan kepercayaan pada bomoh, Buktinya:

................................................................................................
Allah telah berfirman yang maksudnya:
”Katakanlah,”Tidak ada seorangpun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara yang ghaib, kecuali Allah”, dan mereka tidak mengetahui bilakah mereka akan dibangkitkan.” (an- Naml : 65)

Rasulullah s.a.w. bersabda:
Barangsiapa yang mendatangi bomoh untuk bertanya tentang sesuatu perkara lalu dia membinarkan apa yang bomoh itu katakan, maka tidak diterima solatnya selama empat puluh hari. ( Riwayat Muslim )

Rasulullah s.a.w. bersabda:
Barangsiapa yang mendatangi bomoh lalu ia mempercayai apa yang bomoh itu katakan maka kafirlah ia terhadap apa yang Allah turunkan kepada Nabi Muhammad s.a.w. ( Riwayat Al-Bazzar dengan sanad yang kuat ; berkata al-Haithami perawinya shohih kecuali 'Uqbah bin Sinan 5/117)

4 ulasan :

Diana @ BKKC berkata...

kekadang bila dah terdesak..mangsa sanggup buat apa sahaja utk pastikan hajat mereka tercapai.. Nauzubillah

AKU berkata...

ya.. tp... itu pentingnya agama..... disertakan dengan ilmu..... tanpa agama manusia akan sesat, tanpa ilmu manusiakan buta.

Dapat disimpulkan, 2 dosa dlm satu masa:

1. jumpa dgn bomoh dan membenarkan perkataannya.

2. Menyerahkan tubuh (kehormatan).

INILAH UJIAN AKIDAH DAN PENGANGAN PADA ALLAH...... MOGA JADI PENGAJARAN..... ALLAH MAHA PENERIMA TAUBAT.....

Princess Feyqa berkata...

lebih baik jgn pergi kat bomoh sbb belum tentu mereka gune kan perubatan cara islam.

AKU berkata...

ya.. belum tentu.... skrang ni, makin merisaukan....... bhati2.... tambahan lagi wanita yang mjadi mangsa....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...