Geng Warung Pak Jabit

Sabtu, 25 Jun 2011

Nasib Aku dan KaMu

Hari ke hari, minggu ke minggu, tahun ke tahun, inilah masa dan waktu. Siang malam silih berganti, terbit fajar disebelah timur, terbenamnya menteri disebelah barat, terangnya bintang-bintang di angkasa, petanda malam kian membaluti bumi. Adakah manusia memikirkan kekerdilannya dihadapan Allah ? siapa manusia? ...... sedarilah...... Aku dan kamu hanya hamba..... hamba... dalam erti kata, seorang hamba yang wajib taat pada tuannya secara menyeluruh tanpa berbelah bahagi............. Allah SWT, pencipta 7 petala bumi, 7 petala langit. 

Dalam mengharungi kehidupan yang penuh liku-liku, kadangnya penuh simpang belok bengkoknya, terasa sakit, terasa bahagia... inilah DUNIA !!! Pernah terfikir, bagaimana nasib aku dan kamu disaat terpisahnya roh dan jasad..... kesakitan ajal dirasakan..... termampukah aku dan kamu hadapi kesakitan sakratulmaut.........??
-------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
Bagaimana nasibku dan kamu dipadang masyar..... bagaimana nasibku dan kamu di hadapan mahkhamah Allah ? Apa yang perlu aku dan kamu jelaskan dihadapan Allah.... adakah hanya sekadar amal yang ingin dipersembahkan? mustahil, amal aku dan kamu masih dibelenggu dgn dosa-dosa silam........ kadang kala iman ini menurun, meningkat, bertarung berperang dengan nafsu "kebinatangan" yang bisa menjadikan aku dan kamu seorang yang leka dan lalai.............................................
TANGISAN HAMBAMU.......
================================================
Atau dengan ilmu yang dimiliki? mustahil, ilmu yang masih dibelenggu dengan kejahilan... apa yang ku dan kamu harapkan ialah keredhaanNya. KeredhaanNya..... Aku ialah aku... kamu ialah Sahabat-sahabatku... wassalam..

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...