Geng Warung Pak Jabit

Ahad, 12 Jun 2011

Solat Bas Express

Solat ialah salah satu rukan Islam yang wajib ditunaikan. Seringkali, aku sebagai pemerhati melihat segelintir manusia yang suka mengabaikan kewajiban solat malah ada yang meninggal kewajiban solat dengan pelbagai alasan yang remeh temeh, tapi ibadah puasa sunat rajin pula dibuat, atas alasan diet...diet. Tapi apa gunanya, tidak membuahkan hasil yang menguntungkan. "sambil mengingatkan diri sendiri".

Pernah satu ketika, aku sebagai makmum, sedang mengikut seorang imam dalam solat fardhu Zohor.. Tak sempat nak habiskan Fatihah, imam tu dah rukuk, aku turun rukuk, si Imam dan turun sujud, aku sujud, si imam dah bangun untuk rakaat yang kedua. Begitu pantas beliau bangun, duduk, rukuk dan sujud.. Seumpama kereta yang kehausan brek. Satu rakaman yang memperlihatkan kepada anda, solat express masa kini, seperti di bawah:
..................................................................................................................................
video.

9 ulasan :

Tanpa Nama berkata...

hahahaahahahhaha.... cpt giler solat... nak kejar masa bas kot....

ila berkata...

rasanya kejar masa nak bniaga kot.... hukkkk.

Nor Hazlina berkata...

Wow, express abis.. tahiyat awal pon langgar.. at least die buat 5 rakaat.. xtra 1 dr solat normal.. ade la unsur2 Para Normal di situ kan.. ehh, mcm saing mu plop.. ekeke~

Sukma Bintara berkata...

tanpa nama: hahaahahahah.... bas balik kg kot.... haha

Sukma Bintara berkata...

ila: heheeehehe.... entah le.... sakit kpala tgk.....

Sukma Bintara berkata...

cik haz: hahahaaahh....siap unsur para normal x tahannya... ahhaha... kena rasuk ke ape....

abis langgar.... tahiyat x ingat kot.... heheheeh

ila berkata...

haha

ahmadhazazias berkata...

agak2 sah tak solat dia? dalam solat dididik dengan toma'ninah (berhenti seketika) salah satu rukun solat yg fardhu..indahkan Islam, dalam solat pun nabi SAW, ajar bersederhana,bertawadhu',apatah lagi dalam kehidupan harian..jzkk..

ila berkata...

emmmm..... mmg dah x sah ni~~~~ entah mane la sujud satu lagi tu... mungkin, beliau nk buat sujud swi kot...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...