Geng Warung Pak Jabit

Selasa, 22 Februari 2011

mOVIe "Budak InGus"

Kisah ting 2.... Tika sunyi sepi malam hari, dluar jendela... mata gua terkebil-kebil melihat bulan yang makin lama makin bersinar.... dilihat awan yang bergerak-gerak.... angin dingin dapat dirasakan.... malah secara automatiknya angin gua jua kuar slow2. 
.........................................................
Masa ni.... waktu ni... gua pasang lagu hindustan kat radio... gua dah mula pandai layan jiwa... layan jiwang.... tapi pada siapa ?? pada siapa ?? bukan pada wanita atau jelmaan bunian... jiwang gua adalah disebabkan nak pakai moto baru... baju baru... kasut baru... nak gak pakai enset... wadus.. mmg meterialistik.. 
................................................................................
Lama gua dok luar jendela.., adik popuan gua menyapa gua... "dah solat ke abg? / doh semaye doh ko abe? (dialek kelantan)". "Tak lagi dik.... nak berkhayal jab...", jawab gua.
........................................................
Kata hati gua "eh, aku ni, dok pikir benda cm ni, solat x lagi". Sambil berlari2 gua menuju nak ambik wudhu... boleh lak terpijak KATAK.... kesian... mati free je KATAK ni.... 

Karya dihemtam krn memory masih segar diingatan~~~ wassalam.... hehe 

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...