Geng Warung Pak Jabit

Selasa, 15 Februari 2011

BiNtAnG kEhiDuPaN

Dari lamunan menjadi satu realiti, bukan lagi fantasi anak-anak kecil yang berlari ke sana sini....... Namun... apakah yang dikejar menjadi suatu yang realiti yang benar2 dimiliki ? ........ Mahukan kemewahan? atau kekayaan? atau kesenangan hati? semuanya bergantung kepada kemahuan dan kehendak kamu duhai insan.......

Mata gua memandang dunia dengan sepenuh penghayatan..... gua perhatikan.... diri manusia tidak pernah puas... dari "satu"... ingin mencapai "dua".... dari dua ingin mencapai" tiga"..... tapi apa yang yang diterangkan ini bukannya soal mencapai bini sampai tiga, tetapi ni soal kehendak dan perihal kemahuan. 

Sampainya jejak langkah gua di kota Buana..... hajat dan niatku ingin melihat bintang dan pelita-pelita gersang disekeliling gua..... akhirnya.... gua temui.... gua merasai..... KLIK............ KLIK................ KLIK..... DSLR gua... Seperti di bawah:

 Saat semua mata tertutup
Mataku terjaga dan mengikuti irama nocturnal
Terima kasih telah membuka kan mata
Di tengah kegelapan Irama ini

 Gelap-terang-gelap-terang
Saat ku ingin siang dan ingin lebih terang
Tak bisa ku paksa lebih
Justru hitam dan malam

 Dengan gelap ini lah aku bisa melihat
Dengan gelap ini lah Kau buka semua tabir
Dengan gelap ini lah ku tau arti Syukur akan cahayamu~~~~

Pabila terang... inilah kehidupan duniamu.... 
pabila terpadam, maka kehiupanmu akan berakhir...
berakhir dengan noktah.....
Kematian....

Ini Idea... dan Ilham Gua...... apa yang penting bagiku... foto yang dapat memberikan makna yang tersirat.. Untuk makluman, gambar diatas... adalah Natural.... tidak menggunakan khidmat Photoshop atau mane2 software..... ni kerana........... 

Sifuku pernah berpesan "jika foto yang dapat memberi makna tersirat disebalik yang tersurat.... biarlah Natural..... dan ini lebih bernilai", pesannya dengan Ikhlas... 

Terima Kasih kepada sifu2ku... antaranya Dia.... Dia..... dan Mereka..... Wassalam.... Sekian....

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...