Geng Warung Pak Jabit

Isnin, 28 Februari 2011

MoViE 3K

3 k…….. 3k……….
 Tersemat dalam hatiku……..
Mengeratkan hubungan…..
Mengeratkan silaturahim……
Menyemarakkan kasih dan sayang…………….
Nilai sahabat……….
Persaudaraan……
Kefahaman………

Cite 3k mmg mengingatkan aku tentang satu peristiwa hitam…., lokasinya kat ladang kelapa sawit. Satu hari, aku di ajak meninjau kawasan aktiviti modul pada waktu malam… untuk keselamatan... Penat berjalan, meredah hutan dan semak samun, tengok kawasan batu2…. Disertai terpijak tahik lembu… cis… abis kasut aku baru aku..!!! Haha…

Dahi dah berpeluh…… ketiak dah becak…... Sambil jejalan sambil nyanyi lagu Sudirman… layan jiwang ramai2 gan bebudak.. perjalanan dah mengambil masa 2 jam… entah bila nak sampai… perut dah berbunyi… tambahan waktu hujan renyai2… mmg best la jika masa ni dok melantak ubi panas.. uuhhhhh… sedap tau hujan2.

“lari…………………………… lari……………………………. lari………………………. cepat…. cepat……” laungan halilintar dari si Baling….

"Wei kenapa?? kenapa?? apa??”, tanya aku inginkan kepastian. Ku tengok kat belakang, rupa-rupanya bapak lembu hitam sedang menghalakan tanduknya sambil mengejar kami…. “Ciss….. ciss… nape x bagitau lembu tgh naik minyak…. ko je lari ke depan…. tinggal kami kat blakang…”, jelas member yang senasib dgn ku.

“Aku dah nak bgitau… tapi…. suara x kuar….. “, jelas si Baling dengan raut wajahnya kebiruan.  "wei… wei… lari… lembu tgh menggila kat blakang tu”, jelas Rahman… YDP kita orang.  Pecutan marathon mula diaplikasikan…. sambih terbahak2 gelakkan perangai Si Baling…. mengingatkan wajahnya pada saat dia berlari meninggalkan kami.. cam kartun Oggy.. haha…

Sekian….. sekadar celoteh bersamanya... jom makan…. Lunch….

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...