Geng Warung Pak Jabit

Rabu, 16 Februari 2011

SePaRaS dAdA Itik

Mandi sungai adalah aktiviti budak kampung seperti gua. Tapi hanya sungai yang cetek saje yang berani gua mandi. Mandi punya mandi, gua terasa tubuh gua dah jd cm duyung jantan.Terasa segar bak makan panadol 10 biji... uhhh... best.
.....................................................
Suatu hari, gua dibawa oleh member gua kat sungai yang x pernah gua kenali... sampainya gua kat sungai, gua tgk air sungai itu jernih dan bersih, namun... gua x sdp hati nak terjun dlm sungai tu..... dalam ke x siungai ni ??
........................................................................................
"Dolah.. sungai ni dalam ke? cm xlepas je aku nak mandi...", tanya gua seberapa tegas yang mungkin. " alah... cetek je sungai ni... stakat paras dada itik je", jawab beliau sambil tersengih-sengih. 
.................................................................
Tanpa berfikir 10 kali, gua terus terjun....... bussshhhh..... kedengaran percikan air... fuh..... masuk je dalam sungai.... kaki gua x leh nak pijak bumi... "eh.. kata cetek paras dada itik je..", kata gua merungut tgh2 dlm sungai.
.............................................................
Rupa-rupanya, gua berhadapan dgn situasi lemas.... "Uuhh.... uh..... tolong... wei.. menatang si Dollah.. aku lemas ni", jerit gua bertalu2. 
....................................................
Moralnya... apakah yang dikatakan air yang separas dada itik ?? fikir punya fikir... otak gua menemui jawapannya.... mmg la itik leh berenang, tp separas dadanya saje... walau sedalam mane pun air, si itik pasti timbul dan x tenggelam2..
..............................................................
p/s: sekrang dah leh brenang.... gara2 peristiwa hitam spt diatas... T.Kasih Dollah....  hahaha
sekian... wasslam...

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...