Geng Warung Pak Jabit

Khamis, 3 Februari 2011

Sehari Bersamanya



Hari ni, gua terserempak dengan seorang yang hilang akal (gila). Pada awalnya, gua x tau dia tu seorang yang hilang akal, lantas gua bertanyakan sesuatu kepadanya, “pakcik, ada nampak moto saya x? Model moto EX5, Kaler putih susu.... tadi saya letak cni, tapi tiba-tiba dah hilang....”. Balas pakcik “ emmm,.. Rasa ada nampak gak tadi, tapi buat-buat xnampak, emmm......, brape nombor plat moto lu?”.

Lantas, gua hilang tumpuan akibat pertanyaan pak cik tadi. Mane la gua ingat nombor plat moto member gua, baru pertama kali pinjam hari ni, semata-mata nak bawa diri pegi masjid.  “Lupalah pak cik nombor plat moto td......”, jawab gua dengan wajah sdikit merah, namun ia terserlah gelapnya warna kulitku.

Patutla moto  ko xde..... Dah ko sendiri x ingat nombor plat moto... Ni x berbini lagi... Dah berbini.. Bini pon leh btukar....”, balas pak cik dengan nada rileks disertakan dengan nyanyiannya lagu Spider...

Tersentak gua mendenganrnya. Bole pkai gak pak cik yang dilabelkan sebagai hilang ingatan ni.. Satu pengajaran buat gua... Tertunduk malu... Semalu pokok duri semalu yang pada saat itu disentuh lalu terkulai layu.. Haha.... akhirnya.... dipertemukan gua gan moto tersebut... 

Wassalam....

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...