Geng Warung Pak Jabit

Khamis, 25 November 2010

Cinta Rapik


Latar Tempat: Di sebuah perkampungan Black AreaLatar Masa: Zaman era 80-an. Watak: Ustaz Muda dan Mak Rapik
........................................................................

Kisahnya bermula gan Mak Rapik yang ketandusan iman, akhirnya memilih jalan hidup dengan mengamalkan aktiviti perubatan dan perbomohan sebagai kerjaya. Setelah usia semakin meningkat, rasa keboringan tlampau sgt. Akhirnya, target nak hidup berpasangan mulai meresap kedalam sanubarinya. Dalam perjalanan balik dari membeli karipap, Mak Rapik tersepak tunggul kayu kat tepi jalan "adus, sakitnya... Allah...Allah...". Pada masa tu, Ustaz Muda melalui jalan yang sama, katanya "eh, pandai sebut nama tuhan, nape x sebut nama jin? dah selama ni asyik seru nama jin je.."
.......................................................................................

Mak Rapik memandang ustaz muda dengan seribu tanda tanya. Disaat itu, terpaut hati Si Mak Rapik kepada Ustaz Muda. “mengapa hati ku terpaut dengannya. Sedangkan ia tidak sehaluan denganku, ahhhhhh.. bingungnya” kata hati Mak Rapik dalam keadaan kebingunggan. Mak Rapik terus memandang tanpa berkata sepatah pun. Maklumlah, lelaki dihadapannya sangat ensem. Boleh dikatakan seperti artis yang hot dimajalah-majalah hiburan.

....................................................
“kamu Mak Rapik kan? Kenapa ni? sakit ke?” Tanya ustaz muda. Eeerrrr….errrrr….skit je pun, alah setakat kena tunggul ni, apelah sgt..” Jelas Mak Rapik. Tangan Mak Rapik meraba-raba bahagian tumit kakinya yang berdarah akibat tersusuk sembilu kayu yang tajam, lalu dicabut pelahan-lahan. Tanpa disangka, Mak Rapik meraung kesakitan “ aduh.. Aduh… aduh….isk.. Isk… sakit….” Mak Rapik meraung sambil mengeluarkan ingus berserta air mata. Akibat daripada tangisan yang melampau sangat, rasa belas kasihan dan ihsan mula terbit dihati Ustaz Muda untuk membantu. “ kasihannya, cm ne ni? Xkan aku melihat je.. Orang yang dalam kesusahan ni… xkan nak lepas tangan je” kata hati kusut si Ustaz. Lima 5 minit setelah mak rapik meraung, bantuan Ustaz mula menyusul. Disapukan ubat di bahagian tumit kaki Mak Rapik dengan penuh keikhlasan.
...................................................
----------------------------
----------------------------
Eeerr…. ada no fon x Ustaz? Tanya Mak Rapik dengan nada yang spontan dan selamber. "Hah, ada..ada..”, balas Ustaz dengan jawapan malu-malu. Dengan senang hati, Ustaz manyatakan “ saya suka kat awk…”. Disaat tu, jiwa Mak Rapik tiada terkata. Ibarat halintar dan guruh nak hujan..rezeki datang bergolek. Lantas Mak Rapik menyatakan “bawalah aku kejalan yang benar… aku mau jadi ustazah rapik!!!” Tergelak si ustaz kerana nama Rapik tidak dapat dipisahkan. “Insyallah.. jika benar bagai dikata… Jom kita kawen”…… tamat….. kisah cinta Mak Rapik dengan Ustaz.

2 ulasan :

Kasut Karipap berkata...

hahahahahahahaahha.....
cinta tersepak tunggul ker ni???
adeh3...rasa nak kawen juga la bca cite ni...kekekekee~

Sukma Bintara berkata...

hahahahaha~~~~ entah pe la.. tsepak tunggul je... terus nak kawen mek rapik.. hahahahahahaah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...