Geng Warung Pak Jabit

Ahad, 28 November 2010

Rumah Kedua


Usia ku dan kalian mungkin boleh dikatakan muda….. jelita…..teruna…. tapi itu bukan tanda aras bagi mengukur panjangnya umur kita….. aku kadang-kadang jadi resah gelisah….. risau….. takut…. cemas……… mengingatkan soal mati…. Dimana kesudahannya aku? Apakah aku tergolong dalam kalangan orang yang soleh? Adakah aku layak mencium bau kebun-kebun syurga setelah diriku berada di alam Barzakh? Siapa yang sudi menemaniku?, semestinya amalku disertakan dengan keredhaan Allah….. tetapi…. saat ini, adakah baik amalku?.... yang aku tahu, amalku sentiasa berada dalam noda dan dosa…termasuk dosa kecil…. walaupun aku tahu itu salah !!!!….. Oooh… jahilnya aku…. kurangnya ilmuku… Ilmu sumber pelita yang boleh menerangi jalan-jalanku…. Moga taubat diterima…… Aku tidak mampu…..tanpa pertolonganMu Tuhan……

Rumah yang kekal Abadi…….
Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran…………………
Aku rumah yang gelap, maka teranglah aku dengan selalu sembahyang malam (tahajud)…………………
Aku rumah yang penuh dengan tanah dan debu, maka bawalah amal soleh yang menjadi hamparannya…………………
Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan “Bismillahirrahmanirrahim” sebagai penawarnya…………………
Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyakkanlah amalan bacaan La Ilaha IllaAllah..Muhammadur Rasulullah.. supaya dapat jawapan kepadanya………………………

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...