Geng Warung Pak Jabit

Rabu, 17 November 2010

Jejak Perantauan

Tahun Perantauan.. oh... Si Perantau

Tahun Perantauan.. oh... Si Perantau

Tahun Perantauan.. oh... Si Perantau

Tahun Perantauan.. oh... Si Perantau


Syukur Alhamdulillah..... Aidiladha memberikan seribu makna buat diriku dan semua. Sebagai insan kerdil, seharusnya kita bijak memikirkan tentang keEsaan Allah SWT yang tiada tolok bandingnya.

Sahabat sekalian, fikirkan dan hitunglah diri sendiri, adakah kita benar-benar berada disisi Allah atau jauh dari rahmatNya?

Setiap kesusahan dan kesenangan ada hikmahnya disebalik kurnianNya. Semuanya tersurat disulami hal tersirat. Renung-renungkan.

Jika kesusahan dan keperitan hidup yang melanda, pasti ada sebab musababnya. Samada ingin mengangkat darjat hambanya ataupun menghapuskan dosanya... inilah rahmat dan kasih sayang Allah.

Jika kesenangan yang kita perolehi, pasti ada sesuatu disebalik kurniaan tersebut. Samada kita berfikir tentangNya atau leka dan alpa dengan fikiran dunia semata-mata.

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini melainkan senda gurau dan main-main. Dan sesungguhnya akhirat itulah yang sebenarnya kehidupan, kalau mereka mengetahui”.
(Surah Al-Ankabut, ayat 64)

Jadual Sambutan Aidiladha/17.11.2010/Rabu

Jadual Perjalanan

7.30 am: Solat sunat AidilAdha. Bertempat di Masjid UPM.

10.50 am: Makan bersama kekawan. Juadahnya ialah sosej yang direbus oleh En. Para Normal, Roti yang diupgrate menjadi kek oleh Cik Nor Shafina, Air yang dimasak oleh Cik Elly Terjatuh Lagi dan Lemang Kerak yang dibeli oleh Cik Raudatul Jannah. Tetamu jemputan ialah Cik Jer-Jer, Pakar Motivasi kami pada pagi hari...

12.15 pm: Keberangkatan ke open house. Jer-jer yang paling banyak makan.....kekeke

2.00 pm: Keberangkatan ke Putrajaya. Solat zohor di masjid Putrajaya.

2.48 pm: Sesi pergambaran artis-artis, diva-diva, model maskulin, model muslimah, model chef, model perempuan melayu terakhir, model beg tangan, model Mak Rapik tidak terkecuali, model dan segala model.

3.50 pm: Balik ke sarang masing-masing dengan kesyukuran yang tidak terhingga.

Semoga Kekal Tali Persaudaraan Antara Kita. Wassalam.....Karya diprint pada jam 10.20 malam..

Tiada ulasan :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...